Tag Archives: pudding

Flan @ Creme Caramel

  Suka makan puding ni..tapi sebab banyak sangat menggunakan telur so terpaksa cari resepi yang lebih praktikal..Maklumlah nak makan sorang-sorang jer kan…So dapat lah resepi ni dari http://allrecipes.com/recipe/spanish-flan/detail.aspx

Dan tadaaa….macam hidangan kat hotel kan??? kan? kan? kan? Salah satu petua mak kalau masak pudding ni, mesti sediakan gula hangus yang pahit…supaya tidak cepat muak. Dan resepi ini juga menggunakan teknik water bath dan dibakar di dalam ketuhar…Tapi walau sedap macam mana pun kenalah berpada-pada takut penyakit lain pulak datang bertandang…

Advertisements