Tag Archives: pudding

Oreo Pudding

his is a sweet and simple Oreo pudding…. and what do we have inside…its a combination of whipped cream, custard and Oreo… see it is very easy to please my children….

IMG_20140428_192919
Add oreo into the cupcake liners.
IMG_20140428_193424
Add fresh whipped cream.
IMG_20140428_193437
Layer with custard pudding
IMG_20140428_194036
Add another slice of oreo. Pipe the remaining whipped cream and the cuatard.
IMG_20140428_194828
Chill for 1 hour to let the mixture sets. Serve cool….yummy

T

Advertisements

Flan @ Creme Caramel

  Suka makan puding ni..tapi sebab banyak sangat menggunakan telur so terpaksa cari resepi yang lebih praktikal..Maklumlah nak makan sorang-sorang jer kan…So dapat lah resepi ni dari http://allrecipes.com/recipe/spanish-flan/detail.aspx

Dan tadaaa….macam hidangan kat hotel kan??? kan? kan? kan? Salah satu petua mak kalau masak pudding ni, mesti sediakan gula hangus yang pahit…supaya tidak cepat muak. Dan resepi ini juga menggunakan teknik water bath dan dibakar di dalam ketuhar…Tapi walau sedap macam mana pun kenalah berpada-pada takut penyakit lain pulak datang bertandang…