Category Archives: Custard, Jelly & Puding

Rainbow Jelly

Another version of my rainbow jelly…still tastes so yummy and so eye catchy…I am using 12 cups for the mixture…6 cups for coconut milk mixture and another 6 cups for the plain mixture… And below is the recipe:-

Mixture A

3 3/4 cups plain water

3/4 cups sugar

10gm jelly powder

1 teaspoon vanilla extract

7 colours of food colouring

Mixture B

3 3/4 cups plain water

50 gm coconut cream powder

3/4 cups sugar

10gm jelly powder

1/4 teaspoon salt

7 colours of food colouring

1. Bring mixture A to a boil. Divide equally into 6@7 cups

2. Bring mixture B to a boil. Divide equally into 6@7 cups

3. Add food colouring to mixture A. Do the same to mixture B.

4. 1 cup for 1 colour.

5. Then in a deep container, pour mixture layer by layer using a spoon. Let the layer sit cool before pouring another layer..

1. Mixture A red

2. Mixture B red

3. Mixture A orange

4. Mixture B orange

5. Mixture A yellow

6. Mixture B yellow

7. Mixture A green

8. Mixture B green

9. Mixture A blue

10. Mixture B blue

11. Mixture A indigo (I mix blue and purple)

12. Mixture B indigo

13. Mixture A violet

14. Mixture B violet

Chill for 1 hour. Serve cool.

Advertisements

Flan @ Creme Caramel

  Suka makan puding ni..tapi sebab banyak sangat menggunakan telur so terpaksa cari resepi yang lebih praktikal..Maklumlah nak makan sorang-sorang jer kan…So dapat lah resepi ni dari http://allrecipes.com/recipe/spanish-flan/detail.aspx

Dan tadaaa….macam hidangan kat hotel kan??? kan? kan? kan? Salah satu petua mak kalau masak pudding ni, mesti sediakan gula hangus yang pahit…supaya tidak cepat muak. Dan resepi ini juga menggunakan teknik water bath dan dibakar di dalam ketuhar…Tapi walau sedap macam mana pun kenalah berpada-pada takut penyakit lain pulak datang bertandang…