Flan @ Creme Caramel

  Suka makan puding ni..tapi sebab banyak sangat menggunakan telur so terpaksa cari resepi yang lebih praktikal..Maklumlah nak makan sorang-sorang jer kan…So dapat lah resepi ni dari http://allrecipes.com/recipe/spanish-flan/detail.aspx

Dan tadaaa….macam hidangan kat hotel kan??? kan? kan? kan? Salah satu petua mak kalau masak pudding ni, mesti sediakan gula hangus yang pahit…supaya tidak cepat muak. Dan resepi ini juga menggunakan teknik water bath dan dibakar di dalam ketuhar…Tapi walau sedap macam mana pun kenalah berpada-pada takut penyakit lain pulak datang bertandang…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s